המרכז לפיתוח מנהיגות בחינוך הביתי

הפעם בפינת הפרגון, החלטנו להציג בפניכם דבריו של מוסי המוכשר ולפרגן לו על האפליקציה הנהדרת שבנה.

"קוראים לי מוסי ואני בן 12, לומד בחינוך ביתי. זה הקורס הראשון שלי, ולפני כן לא היה לי ממש ניסיון בתכנות, רק למדתי קצת את שפת התכנות BASIC. הגעתי לחוג בעקבות המלצה מחבר טוב, שגם הוא בחינוך הביתי, ולמעשה כל הקבוצה שלנו – שהיא אחת מקבוצות החינוך הביתי בשעות הבוקר. הקבוצה מורכבת מילדי החינוך הביתי בלבד.

אני אוהב לתכנת. ראיתי את אבא שלי מתעסק בזה שעות, זה נראה כיף, ובאמת זה כיף גדול. אני מתכוון להמשיך גם בשנה הבאה (מאחר והתכנית היא רב שנתית וניתן להמשיך וללמוד גם בשנים ב' וג')

הרבה פעמים יש לי רעיונות איך אפשר להוסיף לאפליקציות שאנחנו בונים בשיעור. למשל, הוספתי אמצעי בטיחות שלא מאפשר להיכנס לאפליקציה, אלא אם יודעים את הסיסמה, אחרת…

האפליקציה שאני אציג כאן היא הרחבה של Space Odyssey שפיתחנו בשיעור. האפליקציה היתה אמורה להציע למשתמש לפתור שלושה תרגילים של חיבור מספרים (בגרסה למתקדמים). הייתי יכול לתכנת תרגיל רביעי וחמישי, ואפילו עשירי, אבל זה עדיין מוגבל. לכן יצרתי מנגנון לתרגילים רנדומליים, שמציג למשתמש תרגיל חיבור עם מספרים (בטווח מאפס ועד לעשרים) שהוא יוצר בצורה אקראית, ומאפשר למשתמש לקבל עוד תרגיל ועוד תרגיל.

יצירת מספרים רנדומליים – (את זה לא למדנו בכיתה בשלב זה. קראו פירוט על כך בהמשך, ליד הכוכבית*) ומצאתי איך להשתמש בהם בדרך שבה פותרים את רוב הבעיות בזמננו: חיפשתי באינטרנט.

אני לומד אצל לירון, ונהנה מהשיעורים ומהחיים!"

*במהלך התכנית אנחנו לומדים לפתור בעיות ע״י חשיבה יצירתית, בשלב הזה עדיין לא למדנו להשתמש בפונקציה ליצירת מספרים אקראיים, אבל הצלחתי לחקור קצת כדי לפתור את הבעיה ומצאתי פתרון שאותו שילבתי באפליקציה שלי.

תגובות

השאר תגובה