התכנית

למי מיועדת התכנית?

המסלול מתאים לבוגרי שנה א', בוגרי סדנאות BYFA, בנות ובנים בעלי ידע מוקדם בתכנות.

מה תדעו לעשות בסוף התכנית?

כבר במהלך התכנית יישמו הילדים באופן מעשי את תכני הלימוד והידע אותו רכשו, וידעו להמציא, לתכנן ולתכנת תוכנה מקורית לאייפון ולאנדרויד. כמו-כן,  ידעו הילדים לעצב את הממשק והמראה של התכנה שלהם, להציגה בפני קהל ולהעלותה לאפסטור.

יחידות

01
פיתוח לומדה לקהל יעד : במהלך יחידת לימוד זו יתכנתו הילדים הצגת שאלה אקראית לשחקן. באמצעות שימוש בפונקציית random ילמדו הילדים כיצד לקלוט מידע מהמשתמש, לאחסן אותו ולבדוק את נכונות המידע. בין השאר יתרגלו הילדים: תכנון ותכנות של ממשק משתמש; שימוש יעיל ב-toolTip; צירוף מספר/טקסט למספר/טקסט קיים; הוראת launch url; מושג ראשוני על חשיבות השיווק; הכנת אייקון לאפליקציה
02
שבעה צעדים לפיתוח רעיון : ביחידה זו ילמדו הילדים לנהל שיחה מקצועית עם לקוח, ילמדו את חשיבות ההקשבה ועד כמה חשוב לשאול שאלות. הילדים יצרו סקיצה ויבינו את המשמעות הכלכלית של שימוש בסקיצה. כמו כן, יכינו הילדים תשתית בסביבת הפיתוח כדי להיות מסוגלים לעבוד בצוות ולהעביר עבודת תכנות בצורה מסודרת וברורה.
03
מציאת באגים ופתרונם : ביחידה זו הילדים ילמדו מהו באג, איך משחזרים קוד, על מה חשוב לדווח כשמתלוננים למדריכים וכן איך לתפעל דיבאגר.
04
שימוש בסקיצות וקריאת נתונים מתוכן : במסגרת היחידה הרביעית יתרגלו הילדים שימוש בסקיצה ע
05
משחק ארקייד + בונוסים משתנים : בפרויקט זה הילדים יכירו מהו משחק ארקייד, ישתמשו במאפיינים שלו ויבנו משחק פשוט שבו לחיצה על אובייקט מעניקה לשחקן נקודות. באמצעות פשטות המשחק יתוודעו הילדים לפונקציות קיימות ויבנו פונקציות בעצמם, ילמדו איך להיות נחמדים לעצמם ולהקל על תהליכי בדיקת התוכנה שלהם. במהלך הפרויקט ילמדו הילדים ליצור סוגים שונים של בונוסים כדי לגרום לשחקן